FANDOM

Insanity

Artwork of two Hallucinations attacking Wilson.

 幻覚(Hallucination)正気度が50%以下に低下した場合に段々と見え始めます。しばらくは闇の中からプレイヤーを脅かしているだけですが、正気度が15%以下になると実体を持ったモブモンスターとして襲ってくるようになります。
 正気の時でもCtrlを押しながらクリックすれば攻撃する事が可能です。 当たれば煙のように消えますがすぐにプレイヤーの側に誕生します。最大3匹まで現れプレイヤーを攻撃してきます。倒すと悪夢の燃料を落とします。これはマジックアイテムを作る時に使われます。実体化前から近くにいるだけでキャラクターの正気度は減っていきますが、実体化した時点で倒せれば正気度を15ポイント回復できます。

這い寄る恐怖(Crawling Horror)編集

元々は全ての幻覚が這い寄る恐怖だと思われていましたが今では明確に区別されています。多くの足を備えた巨大ダニという感じの姿のこの種は、もっともポピュラーな幻覚と言えるでしょう。這い寄る恐怖は操作キャラクターの正気度が15%以下のとき活発になり襲いかかってきます。またいつでもその近くを歩くだけで正気度が減っていきます。もし倒せれば正気度を15ポイント回復することができます。

遺跡、時には洞窟で遭遇する這い寄る恐怖は""這い寄る悪夢""と呼ばれ、プレイヤーが例え正気であったとしても攻撃を仕掛けてきます。これらは悪夢の光、または地割れから出現します。倒しても正気度の回復効果は得られません。

恐怖のクチバシ(Terrorbeak)編集

恐怖のクチバシは、沢山の牙と細い体、そしていくつかの小さな足を持った生き物です。這い寄る恐怖のようにプレイヤーを攻撃しますが、這い寄る恐怖よりも珍しい生き物です。プレイヤーは海岸にトラップを仕掛けることや、ブーメランを使うことで簡単に攻撃することが出来ます。もし幻覚の襲撃が始まっているのなら、恐怖のクチバシを倒すことは襲撃を止める良い手段になります。恐怖のクチバシを倒すと、たとえ正気度が0であっても、幻覚状態を治すのに十分な30正気度を得られるからです。

遺跡、時には洞窟で遭遇する恐怖のクチバシは""悪夢のクチバシ""と呼ばれ、プレイヤーが例え正気であったとしても攻撃を仕掛けてきます。これらは悪夢の光、または地割れから出現します。倒しても正気度の回復効果は得られません。

以下の数値はそれぞれの武器で何度攻撃すればこれらを倒せるかを表したものです。

武器 Fire Dart Fire Staff

Tooth Trap Old Bell

Fishing RodBug Net Lucy the Axe Shovel Pitchfork

Hammer Torch Umbrella

Walking Cane Willow's Lighter

Axe Pickaxe

Luxury Axe Opulent Pickaxe

Boomerang

PickSlashAxe Spear Bat Bat Ham Bat Morning Star Slurtle SlimeTentacle Spike

Battle Spear

Thulecite Club Dark Sword Blow Dart Gunpowder
No. of hits for
Terrorbeak
無効 95 30 24 15 14 12 10 7-14 10 or 6 8 7 6 4 2
No. of hits for
Crawling Horror
無効 71 23 18 12 10 9 8 6-11 7 or 5 6 6 5 3 2

Mrスキット(Mr. Skits)編集

Mr. Skits

Mr. Skits は小さな蛇のような怪物です。遠くからこちらを監視します。近づくと逃げます。彼らは無害です。彼らを攻撃することはできません。Mr.Skits は点滅することがありますが、そのあとすぐ消えます。彼はプレイヤーの正気度が82.5%を下回ったときのみ出現します。彼の目的はあなたを怖がらせることだけです。

影の監視者(Shadow Watcher)編集

Shadow Watcher

Shadow Watcher は頭にたくさんの触手を生やしている細長い化物です。この幻覚は無害です。Night Hands とは異なり踏みつけても消えません。正気度が65%以下になると現れます。

ナイトハンド(Night Hand)編集

Night hand

Standing between a 'Night Hand' and a fire. Will attack any fire, be it camp or stone.

ナイトハンドとは、影から伸びてくる手のことを指します。直接プレイヤーを攻撃しない時は、 火を消そうとしてきます。踏む事で一時的に暗闇へ引っ込みますが、繰り返し火を消しに来ます。プレイヤーが完全に暗闇にのまれるまでナイトハンドに向かって走り続けることで、ナイトハンドは消えます。 火が小さいキャンプファイヤーはおすすめできません。そうすることでナイトハンドたちを消せるのは一瞬だけだからです。 ナイトハンドが出てくる時にはオルゴールの音が聞こえます。 また、同時に複数のナイトハンドが出てくることもあり、もしモブと戦っていたらとても危険な状態になりえます。複数のナイトハンドが出てくるときには、オルゴールの音も多重に聞こえます。ナイトハンドに近づくと、正気度が 40/min の速度で減っていきます。

Hand

Night Hand is about to extinguish the fire.

There can be up to three Night Hands at a time, each taking up to 50% of the fires strength. They do have the potential to actually put out a fire if this occurs, however it is extremely rare and the more hands that appear, the less they can damage a fire (I.e. 1 Hand = <60% per hand. 3 Hands = <30% per hand). If the fire is at its highest strength then it is unlikely that even three hands can completely snuff it out, so a potential tactic is to max the fire and stand near to max it out again after the attack, although this burns quite a few resources and does not get rid of the Night Hands.

Occasionally, even when sanity is over half full, this particular hallucination can still appear.

  • Tip : A second fire nearby "cancels" the hands altogether for the night.
  • Sometimes, there's a bug where you are unable to drive the Night Hand away.
  • A Miner's Hat will also "cancel" the hands for the night.
  • It is possible for a lightning strike to extinguish the Night Hand just as it spawns.

目(Eyes)編集

Eyes

Eyes of darkness

正気度が80%を下回ったとき、いくつもの目が暗闇の中に現れます。それらは単純な演出であり、何の効果もありません。上に立つと消えてしまいます。少なくとも1匹のものよりたくさんあるようですが、それらはGrueの目であると噂されています(これは、プレイヤーを攻撃するGrueはCharlieだというMaxwellの言及に基づいています。ということは他にも異なる名前のGrueがいるのかもしれません)。そういった理由で複数の目が同時に暗闇の中に現れるのです。

Beardlings編集

When the player's Sanity level is under 80 (60 for Wes ), all Rabbits will be turned into Beardlings. Beardlings are extra-hairy black Rabbits that have Insanity Auras, and drop Beard Hair, Monster Meat, and Nightmare Fuel. Beardlings cannot drop Morsels.

A good way of getting beardlings withought losing too much sanity is to catch as many Rabbits as you can while sane, put them in Chests or your inventory, and kill them there when insane. This will enable the least amount of sanity loss due to the player not catching the Rabbits while already very low on Sanity .

Trivia編集

  • Crawling Horrors and Terror Beaks will go straight through walls while not aggressive, but if sanity is 30 or lower, they will manifest into a physical form and won't be able to pass through them.
  • Hallucinations become less and less transparent the more insane the player becomes.
  • Hallucinations can appear the first day/night, provided you manage to lower your Sanity quickly enough.
  • Mr. Skits sometimes "flashes" and turns everything else dark for a split second.
  • Their behavior has references to the monsters in Lovecraftian literature. Being that they are so otherworldly they cause humans to go insane, and their ability to move through dimensions.
  • Building a second fire within on screen distance away will cause Night Hands to retreat altogether.
  • When one is experiencing a sleep paralysis, it's common to see deformed shadowy creatures creeping around the room. This description fits perfectly to the Don't Starve hallucinations. Also note that sleep paralysis is commonly associated with lucid dreaming  and in the science menu, description for the Dark Sword is: "lucid dreaming damage"

Bugs編集

  • Sometimes, Shadow Watchers will not disappear when day breaks, but instead a few seconds after.
  • Sometimes, after defeating a Night Hand, the music won't stop playing. This appears to stop after saving, quitting, and reloading the game.
  • Sometimes, on rare occasions in the morning a Night Hand will stay there. But, you can get rid of it like any other Night Hand.
  • Sometimes when fighting the Night Hand it will play the animation but it will still continue to extinguish the fire. [要検証]

Gallery編集

モブ
(BirchnutterPoison Birchnut TreeVarg Reign of Giants icon) (EwecusGem DeerGrumble BeeLavaeShadow Pieces Don&#039;t Starve Together icon) (DragoonFloaty Boaty KnightFlupPoison MosquitoSnakePoison SnakeSpider Warrior (Venomous)Sea HoundStink RaySwordfishWhite Whale Shipwrecked icon)
(BeargerDragonflyMoose/Goose Reign of Giants icon) (Bee QueenKlausReanimated SkeletonToadstool Don&#039;t Starve Together icon) (Palm TreeguardQuackenSealnadoTiger Shark Shipwrecked icon)
(BuzzardCatcoonMoslingVolt Goat Reign of Giants icon) (Blue WhaleBottlenose BallphinPrime ApeWater BeefaloWildboreShipwrecked icon)
(GlommerMoleworm Reign of Giants icon) (CanaryCrittersExtra-Adorable LavaeGrass GekkoHutchNo-Eyed DeerWoven Shadow Don&#039;t Starve Together icon) (CrabbitDogfishDoydoyFishermermJellyfishPackim BaggimsParrotParrot PirateSeagullSealSharkittenToucanWobster Shipwrecked icon)
(AntlionBernie Don&#039;t Starve Together icon) (Yaarctopus Shipwrecked icon)

おまかせWiki