Fandom

Pig/Normal

< Pig

954このwikiの
ページ数
 ブタ(Pig)は中立的なモブで、ブタハウス(Pig House)に住んでいます。猫背の人型生物であり、腰蓑だけを身につけています。社会性があり、攻撃するとまわりのブタも集まってきます。 倒すと肉(Meat)またはブタの皮(Pig Skin)をひとつドロップします。ブタ小屋さえ残っていれば4日後に復活します。
 彼らは罪のない生き物であり、殺害するとプレイヤーの邪悪度(Naughtiness)が3ポイント増えます(溜まりすぎるとクランパス(Krampus)が出現します)。
 なんらかの肉類や肉料理、またはブタの皮を与えるとプレイヤーのお供をして、助けてくれるようになります(木を切ってくれたり、攻撃に参加してくれます)。期間は「あげた食べ物の満腹度×19.2秒」で、最大でゲーム内の2.5日です。ブタに攻撃されている場合にも、肉をあげることでやめてもらうことが可能です。
 満月の晩、ブタはウェアピッグ(Werepig)に先祖返りして、視界に入ったモブやプレイヤーに襲いかかります。また毒のある肉(Monster Meat.png Cooked Monster Meat.png Monster Jerky.png Monster Lasagna.png Ham Bat.png)を4つ与えたときにもなります。朝が来るか、あるいは4時間経つかすると元に戻って寝ます。
 Ctrlキー+左クリックで、お供のブタに攻撃することができます。お供のブタを攻撃すると反撃してきますが、やめれば友好状態に戻ります。氷の杖(Ice Staff)2発で凍ります。またいつでもアイテムを与えて回復させることができます。

行動編集

Sleeping-pig-2.jpg

ウェアピッグとなって夜を明かした後寝てる豚さん(それっぽい寝言を喋っている!!)

Pig is full.png

ベリーを食べたがらない豚さん(でもヴォルフガングのヒゲを触っているようにしか見えない)

Pig follow torch.png

夕時に豚さんを連れて

Pigs Sleeping.png

5匹の眠れる豚さんと炎を囲んで夜を共に

 肉を与えて友好的になったブタが側にいるとプレイヤーの正気度(Sanity) は少しずつ回復します。彼らは離れないよう一定の距離で付いてきます。 彼らは一時的な信者なので信者タイムの期限がくると空腹のリアクションをとります。信者タイムが終わる前に肉をあげなければ家に帰っていく事でしょう。
 ブタは地面に落ちてる食料(Food)ならなんでも食べます (ブタの皮(Pig Skin)も食べてしまう)。地面かプレイヤーから貰った野菜(Vegetable)を食べた場合,大量の肥だめ(Manure)となって帰ってきます。これは15秒ごとにできます。 孵化前のトールバードの卵(Hatching Tallbird Egg)ハムバット(Ham Bat)も食べちゃいます。 調理済みマンドレーク(Cooked Mandrake)を食べるとノックアウトされた動作の後肥だめを残して翌日まで眠ります。
 友好状態のブタは 戦闘木を切る手助けをしてくれます。
 攻撃する場合、単純に目標のターゲットにアクションをとるだけで実際に自分は何もしなくてもブタは動いてくれます。これは中立的な動物を狩るときや攻撃的なモブ(Mob) を攻撃してもらう時に有効で、自分を危険にさらす必要がありません。しかしブタは友好でない場合とは関係なく 蜘蛛(Spider)触手(Tentacle), トールバード(Tallbird|)が目に入った時は攻撃にいきます。
 木を切って貰う場合はプレイヤーが斧(Axe)で数回木を切る事で木を切り始めてくれます。
自由な(友好状態でない)ブタは、夕方になると各々の家に帰ります。一方、友好状態のブタは暗闇を恐れて不安になります。そして光を探し求めて、抑えきれずに動き回り始めます。プレイヤーは気を静める為にToachやCampfire等の光源を提供してあげるとよいでしょう。夜になると、ブタは光源の近くで眠りにつきます。冬場は眠りません。代わりに震えるアニメーションを見せながら、通常の夕方のセリフと共に起き続けます。

If not asleep yet and Spiders are nearby, Following Pigs will chase and attack spiders regardless of light level. After killing the target Spiders, Pigs will retreat due to darkness. Unfortunately, the combat will cause a snowball effect, aggroing all the other spiders in the area, which in turn aggros the Pigs. They will continue to fight until one of the groups are wiped out. (Any dropped meat/skin will be eaten by both parties during and after combat unless one wishes to risk going into the battlefield to retrieve items.)

Apparel 編集

Capture.png

A pig wearing a Football Helmet

頭装備を選択した状態で Pig をクリックすると装備を渡すことができます。Pig は頭装備を防具として着用します。渡したアイテムを直接返してもらうことはできませんが、別のアイテムを渡すと返ってきます。別のアイテムを渡さずに取り返すには殺すしかありません。

Football Helmet を渡すと Pig の防御力が上がります。Pig が攻撃を受けた時にちゃんと防具の耐久値も減ります。

Pig は Miner Hat を装備することもできます。光源としてちゃんと機能もしますが、Pig は相変わらず闇を恐れて逃げ出してしまいます。

Tips and tricks編集

  • もしあなたが充分なモンスターの肉(生、調理済みかジャーキー)を持っている場合、ウェアピッグを殺すことでよりよいドロップアイテムを手に入れられます。モンスターの肉を1つ食べさせ友好化したら村から離れたところに移動した後、友好ブタに3つのモンスター肉を追加します。反撃を受けないようにブタがウェアピッグに変身している間に素早く殺します。この方法は安全に2つの肉とブタの皮を1つ手に入れる事ができます。また、ウェアピッグを殺すことで邪悪度は上がりません。ところで、ブタがウェアピッグに変身する前に攻撃した場合、他のブタから攻撃を受けるかもしれません。If you have enough Monster Meat (raw, cooked or jerky), you can get better drops by killing Werepigs instead. Give one Monster Meat to a pig and lead it out of the Pig Village. Then give him 3 more Monster Meats. While the pig transforms to a Werepig, quickly kill it so it can't hit you back. This way you will safely get 2 Meats and a Pig Skin. You also don't get naughtiness for killing Werepigs. However, other pigs may attack you because the pig isn't a Werepig when transforming.
  • Gather enough Petals. Go to a Pig Village. Click on Petals in your inventory and then repeatedly click on a pig. If you are fast enough you can feed a pig whole stack of Petals and pig will quickly produce many Manure.
  • To gain maximum sanity from friendly pigs the character must get very close to them - it is possible when they are busy chopping trees or sleeping, or by trying to give them anything. The player can push pigs around while they're asleep, which is useful to group them close together to gain maximum benefit from multiple auras. Another way is to make a corner out of walls and trap a friendly pig(s) in it.
  • A brigade of pigs can quickly turn large Evergreen areas into Logs and Pine Cones, and... occasional Treeguards.

Pig Names編集

Random names are given to pigs, along with those spawning from player-made Pig Houses. A pig's name will change once respawned in a Pig House after dying.

Possible pig names: 

  • Aemilian, Alex, Alia, Anatasius, Anthemius, Antonius, Arcadius, Augustus, Aurelian, Avitus
  • Bacon, Bagel, Balbinus, Barley, Basiliscus, Berry, Biscuit, Brook, Brownie, Bug, Butters
  • Cabbage, Caligula, Caracalla, Carinus, Carus, Cheddar, Chip, Claudius, Clover, Coco, Commodus, Constans, Constantine, Constantius, Corey, Crabby, Custard
  • Didius, Diocletian, Domitian, Doughnut, Dumpling
  • Eggbert, Eggy, Elagabalus, Eugene
  • Florian
  • Galba, Galerius, Gallienus, Geta, Glycerius, Gordian, Gouda, Graham, Gratian
  • Hadrian, Hamilton, Hamms, Honorius, Hostilian
  • Jamie, Jeff, Jerky, Joannes, Joe, Jovian, Julian, Ju-lian, Julius, Justin, Justinian
  • Kelly, Kevin, Kiwi
  • Leo, Libius, Licinius, Lucius
  • Majorian, Marcian, Marcrinus, Marcus, Matt, Maurice, Maxentius, Maximian, Maximinus, Mickey, Moon Pie, Mr.P
  • Nacho, Nero, Nerva, Numerian
  • Oatey, Oinkey, Olive, Olybrius, Otho
  • Pepper, Pertinax, Petronius, Philip, Pickles, Porkbun, Porkins, Porky, Probus, Puffin, Pumpkin, Pupienus
  • Quintillus
  • Reuben, Romulus
  • Salty, Septmius, Severus, Smelly
  • Tacitus, Tater, Tatham, Theodosius, Tiberius, Titus, Trajan, Trebonianus, Truffle, Tuna, Twinkie
  • Valens, Valentinian, Valerian, Vespasian, Vetriano, Vitellius
  • Waffle, Weiner, Wiggles
  • Zeno.
Screen shot 2012-12-03 at 1.10.44 PM.png

An example of a pig named eggbert

Other Pigs編集

Pig King Glommer.png メイン記事:Pig King

Pig King.png

ブタ王は4つのブタトーチや オベリスク に囲まれた 木の床 の上にいます。また複数の ブタハウス の隣にいます。プレイヤーが適当なものをあげるとブタ王は 金塊 をくれます。

The Pig King can be found on a patch of Wooden Flooring surrounded by four Obelisks or Pig Torches, next to several Pig Houses. It will give players some Gold Nuggets if suitable objects are given to the Pig King.

Guardian Pig Glommer.png メイン記事:Guardian Pig

Guardian Pig.png

Guardian Pigs spawn around Pig Torches, and are hostile to any and every mob except other pig guards. They have no houses, so being near them on a full moon is much more dangerous than regular pigs. They are also a bit stronger than normal pigs, and cannot be befriended. Guardian Pigs near a Pig King will tolerate the Character's presence.

Werepig Glommer.png メイン記事:Werepig

Werepig.png

Werepigs were pigs originally. After taking eating 4 pieces of monster food (including Monster Meat and Durian) or wandering outside while it's a full moon, pigs will transform into Werepigs. They are hostile to players, and will attack on sight. Note that they will stop to eat anything left on the ground, including seeds and other vegetables. 

Trivia編集

  • Pigs are referred to as "Pig Man" in the game files, but this label is never seen in-game, as the Pigs are referred to by their name. However, when Wolfgang examines a lit up pighouse while it's night, he will say, "Hey! Come out here, pig man!"
  • Pigs used to pick up any food left lying on the ground at first sight.  This made it difficult for players to take on enemies with their pig pals and still get the meaty loot, so now there is a short delay before pigs recognize and eat any recently dropped food items.
モブ
(BirchnutterPoison Birchnut TreeVarg Reign of Giants icon.png) (EwecusGem DeerGrumble BeeLavaeShadow Pieces Don&#039;t Starve Together icon.png) (DragoonFloaty Boaty KnightFlupPoison MosquitoSnakePoison SnakeSpider Warrior (Venomous)Sea HoundStink RaySwordfishWhite Whale Shipwrecked icon.png)
(BeargerDragonflyMoose/Goose Reign of Giants icon.png) (Bee QueenKlausReanimated SkeletonToadstool Don&#039;t Starve Together icon.png) (Palm TreeguardQuackenSealnadoTiger Shark Shipwrecked icon.png)
(GlommerMoleworm Reign of Giants icon.png) (CanaryCrittersExtra-Adorable LavaeGrass GekkoHutchNo-Eyed DeerWoven Shadow Don&#039;t Starve Together icon.png) (CrabbitDogfishDoydoyFishermermJellyfishPackim BaggimsParrotParrot PirateSeagullSealSharkittenToucanWobster Shipwrecked icon.png)
(AntlionBernie Don&#039;t Starve Together icon.png) (Yaarctopus Shipwrecked icon.png)

おまかせWiki