FANDOM

Don't Starveにおける全ての鳥についてはCategory:Birdsをご覧ください

飛んでいる鳥にはカラス(Crow)レッドバード(Redbird)スノーバード(Snowbird)の3種類がおり、各バイオームで日中または夕方に見つけることが出来ます。鳥は時折画面内の地上に降り立って、地面を数回つついたらまた飛び立っていきます。冬を除いて、鳥が飛び立った後にはが残ることがあります。また、鳥は地面に置いてある種に降り立ちます。プレイヤーや他の生き物が近づくと飛び立ってしまいます。鳥は氷の杖1発で凍ります。死亡すると小さな肉をドロップし、近くにいる鳥は全て飛び立ってしまいます。鳥は罪のない動物であるため、カラスを殺すと1ポイント、レッドバードかスノウバードを殺すと2ポイントのnaughtinessが加算され、クランパス出現の原因になります。 

カラスはどの季節でも出現し、レッドバードとスノーバードはそれぞれ夏と冬のみ出現します。レッドバードとスノーバードはもっぱら草原に出現し、カラスはどのバイオームにも出現します。 鳥はBird Trapを使って捕まえることが出来ます。トラップを地面に仕掛ければ、餌を仕掛けなくても偶然捕まえることが出来ます。種やベリーなどの餌を仕掛ければ、捕まえるまでの時間を大幅に短縮できます。捕まえた鳥は、アイテムとして生きたまま収穫できます。アイテムになった鳥は右クリックで殺して肉か羽に出来るほか、直接火に入れれば確実に調理した小さな肉になります。捕まえた鳥を地面に置くと、しばらくバタバタと暴れたあと飛び立っていきます。捕まえた鳥は鳥籠に入れることが出来ます。

鳥を狩るためにはブーメランのような遠距離武器が必要です。鳥は例え餌を仕掛けていてもプレイヤーの近接攻撃範囲に降り立つことは無く、近づこうとすると飛び立ってしまいます。ただし眠らせることが出来れば、通常の攻撃力を持つキャラクターなら大抵の武器で一撃で殺すことができます。

羽帽子(Feather Hat)を装備すると、プレーヤーの近くに降り立つ鳥の数が増えます。夜になると通常であれば鳥は飛び立ってしまいますが、まれに地上で寝ている鳥を見かけることもあります。

Don't Starve Together icon.png Don't Starve Together 編集

Don't Starve Togetherにおいて、Canary は、 Friendly Scarecrowの近くに、Crowの代わりに出現します。殺されると5%の確率でSaffron Featherを落とします。洞窟の中の 鳥籠に入れられた場合、Canaryはしばらくすると病気になります。プレイヤーが地上へ連れて行き、解放すると、 Canaryは5つの Saffron Featherを落として飛び去ります。しかし洞窟の中で解放した場合、Canaryは膨れ上がった後、弾けて死んでしまいます。後には2枚ほどのSaffron Featherが残ります。

Icon Tools.png 使い方 編集

Inventory slot background.pngCrow.pngFire Pit.pngInventory slot background.pngCooked Morsel.png
Inventory slot background.pngRedbird.pngFire Pit.pngInventory slot background.pngCooked Morsel.png
Inventory slot background.pngSnowbird.pngFire Pit.pngInventory slot background.pngCooked Morsel.png

Placeholder.png トリビア 編集

  • When bait-trapping Crows for their Feathers, find a biome in which only crows will appear, and not Redbirds, such as the rocky biome.
  • Meat such as morsels used to attract Crows, however morsels can no longer be used as a bait in traps and will not attract them on the ground.
  • Maxwell mentions that he does not know how the Crows got to the world, which implies that the world must be near some other landmass, since the crows must have flown from there.
  • Woodie strongely dislikes birds, as he says they are evil and should be punished.
  • On rare occasions, Birds can also sleep by the player's Campfire. This makes them easy targets to kill, netting the player an easy morsel.
  • Setting a forest containing Birds on fire, will get them killed and drop Morsels. Feathers, however, will burn in the forest fire.
  • Snowbird is referenced as a "Winter Robin" or "Junco" in game files. A Junco is a small North American bird.
  • The Snowbird will appear anytime in winter, whether it's snowing or not.
  • If a Snowbird is in a bird cage in winter and it turns summer, the bird will remain a Snowbird.
    • It was initially reported after implented that keeping Snowbirds during Summer, and Redbirds/Crows during Winter in a Birdcage would cause them to die, and the player be able to harvest a Morsel from the Birdcage.
  • If a bird is in flight while in range of sleeping items effect, it will plummet to the ground, and can be picked up as an item.
  • Before December 11's "Naughty and Nice" update, the Redbird was called "Red Bird".
  • The Redbird is referenced as "Robin" in game files, but the artwork is obviously inspired by the Cardinal.

Gold Nugget.png Gallery編集

モブ
(BirchnutterPoison Birchnut TreeVarg Reign of Giants icon.png) (EwecusGem DeerGrumble BeeLavaeShadow Pieces Don't Starve Together icon.png) (DragoonFloaty Boaty KnightFlupPoison MosquitoSnakePoison SnakeSpider Warrior (Venomous)Sea HoundStink RaySwordfishWhite Whale Shipwrecked icon.png)
(BeargerDragonflyMoose/Goose Reign of Giants icon.png) (Bee QueenKlausReanimated SkeletonToadstool Don't Starve Together icon.png) (Palm TreeguardQuackenSealnadoTiger Shark Shipwrecked icon.png)
(GlommerMoleworm Reign of Giants icon.png) (CanaryCrittersExtra-Adorable LavaeGrass GekkoHutchNo-Eyed DeerWoven Shadow Don't Starve Together icon.png) (CrabbitDogfishDoydoyFishermermJellyfishPackim BaggimsParrotParrot PirateSeagullSealSharkittenToucanWobster Shipwrecked icon.png)
(AntlionBernie Don't Starve Together icon.png) (Yaarctopus Shipwrecked icon.png)

おまかせWiki